На якому етапі довгоочікувані роботи в аеропорту Дніпра?
Опубліковано 31 березня 2021 року о 10:50

Колонка голови Державного агентства інфраструктурних проектів України для Центру транспортних стратегій.                

Існуючий аеродром аеропорту "Дніпропетровськ" (стара назва поки зберігається) збудований ще в середині минулого століття. Зношені покриття та застаріле обладнання створюють значні обмеження для функціонування аеропорту. Остання реконструкція була понад 30 років тому. Нині зона покриття аеропорту - 3 млн людей. Якщо не вкладати гроші в реконструкцію, за 3-5 років обмеження для діяльності аеропорту стануть критичними. 

Для цього держава профінансувала в 2020 році всі підготовчі процедури (проектування, відведення земель, оцінку впливу на довкілля, проведення експертизи проекту тощо), а також заклала з державного бюджету 1.4 млрд грн на будівництво летовища в цьому році.

При стабільному фінансуванні за три роки у Дніпрі може з’явитися новий і сучасний аеропорт, де пасажиропотік щороку зростатиме. У 2019 році летовище обслужило більше 300 тисяч пасажирів. За «доковідними» прогнозами, завдяки будівництву нового аеродрому та терміналів, показники виглядатимуть приблизно так: 2030 рік - 1,9 млн, 2040 – 3,2 млн, 2045 – 4 млн пасажирів на рік.     

Побудувати стратегічно важливий інфраструктурний об’єкт за відносно невеликий проміжок часу – реально. У світі є приклади, коли аеропорти будували «з нуля» за рік. Приміром, Міжнародний аеропорт «Хазрет Султан» у Казахстані. У результаті отримали летовище із злітно-посадковою смугою 3,3 км і пропускною здатністю 3 млн пасажирів на рік. 

Аеропорт Пекін-Дасін із 4 злітно-посадковими смугами побудували за 5 років, але там значно більші масштаби. Летовище може обслуговувати до 100 млн пасажирів на рік. Проект обійшовся Китаю в 11 млрд доларів. 

У Дніпрі ж за 36 місяців з’явиться нова злітно-посадкова смуга довжиною 3.2 км та шириною 45 метрів із двома укріпленими узбіччями по 7,5 м. Вона буде оснащена сучасними системами навігації, метеорологічним і світлосигнальним обладнанням. Завдяки цьому летовище зможе приймати літаки кодової літери «Е» (Boeing 777). Зараз аеропорт може приймати літаки кодової літери «C» (Boeing 737). Будівництво нового аеродромного комплексу розбите на 4 черги.

У вересні минулого року в аеропорту розпочалися підготовчі роботи для забезпечення функціонування старої смуги на час будівництва. Після завершення всіх підготовчих та погоджувальних процедур стартувало проведення найдорожчого тендеру в історії незалежної України на вибір генпідряду очікувальною вартістю 5.7 млрд грн. Тендер був надзвичайно конкурентним – брали участь найпотужніші українські компанії, представники Білорусі, Туреччини та будівельні консорціуми. В результаті перемогла компанія «Альтіс Констракшн» яка запропонувала ціну зі знижкою 31%.

У березні цього року стартувало будівництво. Наразі генеральний підрядник ТОВ «Альтіс Констракшн» займається влаштуванням тимчасових доріг і під’їздних шляхів для доставки інертних матеріалів, підключенням будівельного містечка до тимчасових інженерних мереж та влаштуванням виробничої бази, де будуть встановлені бетонні заводи та склади для інертних матеріалів. Далі у квітні, після розроблення та погодження проекту рекультивації земель, розпочнуться всі грунтові роботи. На кінець травня заплановано початок бетонних робіт. 

Черги будівництва  

Перша черга  передбачає будівництво пасажирського  перону, VIP-перону  та з`єднувальних руліжних доріжок. Це дозволить з’єднати новий термінал з    існуючою злітно-посадковою смугою на час будівництва нової смуги. Уже  за 18 місяців літаки зможуть користуватися новим пероном, а пасажири новим терміналом, який приватний інвестор будує паралельно.     

На пероні передбачено розміщення 21 місця стоянки повітряних суден кодової літери "С" та двох місць стоянок літаків кодової літери "Е".

Друга черга  – будівництво частини злітно-посадкової смуги довжиною 2070 м;  західної частини магістральної руліжної доріжки, частин з'єднувальних руліжних доріжок до    торця існуючої смуги.        

Третя черга  – будівництво частини злітно-посадкової смуги довжиною 1130 м,  частин з'єднувальних руліжних доріжок, центральної частини магістральної руліжної доріжки.       

Четверта черга  – будівництво східної частини магістральної руліжної доріжки та частин з'єднувальних руліжних доріжок.

Будівництво нового аеродрому та термінального комплексу в аеропорту “Дніпропетровськ” – це приклад державно-приватного партнерства.  Приватний інвестор група DCH наразі завершує забиття паль під новий термінал, армує й бетонує фундамент. Новий термінал матиме три поверхи20 стійок реєстрації, шість виходів на посадку, з яких три будуть оснащені телетрапами. Це дозволить виконувати висадку та посадку пасажирів безпосередньо з будівлі на борт літака. 

Важливий момент на якому намагаються спекулювати! Власником нової злітно-посадкової смуги буде держава. Уся земля під будівництво нової ЗПС і майбутній аеродром перебуває в державній власності. Це можна перевірити на кадастровій карті України, яка є у відкритому доступі та у висновку експертизи. 































 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux