Колонка голови Державного агентства інфраструктурних проектів України Кирила Хом'якова для Бизнес Цензор.
У рамках Державної програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху Державне агентство інфраструктурних проектів України закуповує та поставляє аварійно-рятувальні машини Державній службі України з надзвичайних ситуацій. Завдяки цим машинам час прибуття на місце ДТП скоротився з 35 хвилин до 12. Вдалося врятувати 328 життів.
Разом із міністром інфраструктури у нас є мета за допомогою різних заходів до кінця 2024 року на 30% знизити смертність у результаті ДТП.
Коли трапляється дорожньо-транспортна пригода важливо, в так звану "золоту годину", врятувати життя людини. Саме тому необхідно, щоб у рятувальників була сучасна техніка з найновішим обладнанням.
Усі аварійно-рятувальні машини оснащені обладнанням, виготовленим за європейськими стандартами, адже важливо, щоб у рятувальників було все необхідне аби дістати постраждалого з машини.
Саме тому інструмент ретельно відбирався, тестувався та замовлявся і різних країнах. Спеціальні аварійно-рятувальні машини є двох типів: легкого та середнього.
Спеціальні аварійно-рятувальні машини легкого типу (CАРМ-Л) створені на базі автомобілів Ford Ranger можуть нести більше тонни додаткового навантаження. У них може переміщатися до 5 рятувальників.
Автівки обладнані гідравлічним рятувальним обладнанням (акамуляторний домкрат, маслостанція в наборі з різаком, розжимом і домкратом), системою стабілізації, автомобільною радіостанцією, надпотужними ранцевими вогнегасниками, бензопилою, яка може розрізати бетон, комплектом пневматичних підйомних подушок, вантажопідйомністю 20 т.
У кожній машині також обов’язково є навігатор з вбудованим відеореєстратором і планшет з оффлайн програмою схем легкових машин для використання під час ДТП.
Тобто рятувальник відкриває програму, вводить марку будь-якої машини, зокрема й електрокарів, і бачить у яких місцях автівку можна розрізати, де знаходиться електробатарея й як її відключити та ін.
Спеціальні аварійно-рятувальні машини cереднього типу (САРМ-С) створені на базі автомобілів Volkswagen Crafter. У них може переміщатися до 7 рятувальників.
Ці машини більші, ніж САРМ-Л та обладнані додатково дихальними апаратами на стисненому повітрі, радіостанціями, рятувальною триногою з тросом, вантажною лебідкою та страхувальними пристроями, електрогенератором тощо.
Також кожен член рятувального підрозділу має датчики нерухомого стану, який фіксує переміщення рятувальника.
Наприклад, якщо рятувальник потрапить у небезпеку, датчик почне подавати світлові та звукові сигнали, які можна побачити навіть під час пожежі, адже колір сигналу синій, а його найкраще видно в помаранчевому полум`ї.
Крім того, кожна автівка укомплектована медичною укладкою з автоматичним дефібрилятором, який можна використовувати при температурі -10°С.
Саме за допомогою дефібрилятора можна врятувати людське життя, коли рахунок йде на хвилини. Також у складі укладки є медичні ноші, фіксатори шиї, термоковдра, одноразові пристрої для проведення штучного дихання, дихальний мішок та інше.
Загалом до кінця 2020 року Державній службі надзвичайних ситуацій буде поставлено:
- 139 спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу на суму 486 млн 222 тис. грн.
- 58 спеціальних аварійно-рятувальних машин середнього типу загальною вартістю 337 млн 230 тис. грн.
- 10 автомобілів для служби безпеки дорожнього руху (для супроводу великих колон і механізованої техніки) — вартістю 5 млн 200 тисяч грн.
Аварійно-рятувальні машини будуть розподілені по всіх регіонах України.
Також Державне агентство інфраструктурних проектів України в рамках програми підвищення рівня безпеки дорожнього руху закуповує спецтранспорт для Національної поліції України.
До кінця 2020 року буде поставлено 30 спеціалізованих автомобілів для перевірки технічного стану транспортних засобів і 30 спеціалізованих автомобілів для інструментальної перевірки стану вулично-дорожньої мережі, технічних засобів організації дорожнього руху та фіксації дорожніх умов у місцях скоєння ДТП. Вартість 60 машин 120 млн грн.
За допомогою спеціальних машин поліція перевірятиме технічний стан транспортних засобів, які підлягають обов’язковому технічному контролю.
Йдеться про автобуси, які здійснюють пасажирські перевезення, вантажівки вагою понад 3,5 тонни, таксі й машини, які перевозять небезпечні вантажі.
Спеціальні автівки їздитимуть по всіх регіонах України й здійснюватимуть нагляд за дорожнім рухом. Якщо будуть видимі ознаки технічної несправності — поліція перевірятиме транспортні засоби за допомогою діагностичного обладнання.
Перевірятимуть відповідність шин ДСТУ, вміст димності, рульове управління, зовнішньо-світлові пристрої тощо.
Інші машини перевірятимуть стан вулично-дорожньої мережі за допомогою сертифікованих приладів, які надаватимуть роздруківки про стан, зокрема, дорожніх знаків, розмітки, ямковості, шумових смуг.
Такі автомобілі для Нацоліції закуповуються вперше. Мета - виявити все, що може загрожувати безпеці дорожнього руху, щоб зробити українські дороги безпечними та знизити смертність й аварійність внаслідок ДТП.
