Чи комфортно їздити за правилами українськими дорогами?
Опубліковано 21 вересня 2020 року о 14:37

Колонка голови Державного агентства інфраструктурних проектів України Кирила Хом'якова для НВ Бізнес.

Смертність на дорогах України значно перевищує показники країн Європи. Кількість загиблих у ДТП у нас в 1,4 рази більше, ніж у сусідній Польщі. Що держава робитиме для поліпшення ситуації?

Коли йдеться про Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху більшість сприймає це як щось абстрактне, що немає відношення до нас особисто. Насправді, від кожної складової цієї програми, яка зараз реалізовується Державним агентством інфраструктурних проектів України, в окремі моменти може залежати наше життя.

Отже, про що мова, що саме робиться на автодорогах і чому це важливо?

Коли постає питання дотримання правил дорожнього руху, більшість автовласників дорікає державі, що вона не створює умов для безпечного користування автошляхами. І з цим важко не погодитися. Адже розчавлений фурами асфальт, неосвітлені пішохідні переходи або відсутність сучасного огородження, що розділяє потоки транспорту на швидкісних ділянках доріг — все це, дійсно дратує, та може призвести до трагічних наслідків.



Це підтверджує сумна статистика. Смертність на дорогах України значно перевищує показники країн Європи. Кількість загиблих у ДТП у нас в 1,4 рази більше, ніж у сусідній Польщі та у понад 3 рази більше, ніж у Німеччині. Щоб мінімізувати кількість загиблих і травмованих та зберегти людські життя, важливо створювати на дорогах України необхідні умови для безпечного руху та мінімізації наслідків ДТП. Саме над втіленням таких проєктів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху зараз працює Державне агентство інфраструктурних проектів.

Серед основних напрямів цієї програми слід відзначити такі: будівництво об'єктів дорожньої інфраструктури, які відповідають вимогам безпеки руху, діджиталізація контролю за дотриманням ПДД (автоматична фіксація порушень, автоматичний габаритно-ваговий контроль, європейський підхід до аналізу статистики ДТП та ін).

А тепер докладніше — що і для чого робимо цього року.

Всі завдання і заходи Державної програми з підвищення безпеки дорожнього руху фінансують з державного дорожнього фонду.

Отже, по-перше йдеться про створення 29 розв’язок кільцевого типу на аварійно небезпечних перехрестях. Що це дає? Збільшення пропускної здатності перехресть доріг та підвищення безпеки руху, адже проїзд «кільця» вимагає зниження швидкості, завдяки чому знижується важкість наслідків можливих аварій.

Також програмою передбачено встановлення 76 інноваційних демпферних систем. Це розділення транспортних потоків на швидкісних ділянках, попередження «вильоту» автівок на зустрічну смугу та одночасно з цим — мінімізація наслідків зіткнення з демпферною огорожею, яка поглинає енергію при зіткненні та менше руйнує транспортний засіб і запобігає важким травмам водіїв та пасажирів.

У поточному році проведені закупівлі вже 20 комплексів Зважування в русі, які до кінця року будуть встановлені по всій Україні. Укладено договорів на суму 281 млн 431 тис грн. На тендерах вдалося заощадити 41 млн грн державних коштів — це 12% від очікуваної вартості. Комплекси WIM (Weigh in motion) забезпечать накладання штрафів в автоматичному режимі та відображатимуть трафік вантажного та легкового транспорту. Крім того, система дозволяє ефективно керувати ресурсами від планування ремонтів, до оцінки створення і окупності нових доріг.

Але, щоб автоматизована система запрацювала на повну, потрібні зміни до державного стандарту та законодавства, над якими працює Міністерство інфраструктури. Уже подано документи в Національний орган стандартизації на розроблення та створення нового державного стандарту, який дозволить здійснювати не лише ваговий контроль, але й слідкувати за габаритами транспортних засобів.

На варті швидкісного режиму стануть ще 220 комплексів автофіксації порушення ПДР. Укладено договір на 180 млн 400 тисяч грн з розрахунку 820 тисяч грн за один комплекс автофіксації. Окрім постачання умовами договору передбачені гарантійне обслуговування протягом 18 місяців, монтажні і пуско-налагоджувальні роботи. Їх встановлять на дорогах державного значення загального користування.

Додатково до фіксування порушень швидкісного режиму планується в найближчий час розширення функціоналу системи для визначення і інших порушення правил дорожнього руху, зокрема: перетин подвійної суцільної, проїзд смугою міського транспорту та проїзд на червоне світло. Також запустимо пілотний проект щодо впровадження гарячої лінії 112 у м. Києві, на кшталт 911 у США. Мета — максимально пришвидшити координацію всіх рятувальних служб у випадку загрози, при зверненні українців. На забезпечення реалізації цього проєкту передбачено 65 млн гривень.

Система автофіксації вже підтвердила свою ефективність. За 3 місяці роботи системи відбулося зменшення кількості порушень на 55%. Загалом система зафіксувала понад 800 тисяч порушень. Це результати роботи лише 45 комплексів автофіксації. За цей час сплачено 654 тисяч штрафів на понад 101 млн грн.

Також протягом 2020 року буде встановлено сучасне автономне освітлення на 887 пішохідних переходах, які до того ж будуть оснащені світлофором на вимогу.

Звичайно, що запобігти усім ДТП нам не вдасться. Тому вже зараз ми працюємо над тим, щоб наші служби були відповідно оснащені та могли надавати необхідну допомогу якомога швидше. До кінця 2020 року Державній службі надзвичайних ситуацій буде поставлено:

  • 139 спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу
  • 47 спеціальних аварійно-рятувальних машин середнього типу
  • 10 автомобілів для служби безпеки дорожнього руху (для супроводу великих колон і механізованої техніки)
  • 1 спеціальний аварійно-рятувальний автомобіль важкого типу (це пілотний проєкт)
  • 503 медичні укладки
  • 14 навчальних дефібриляторів

На постачання спеціальних аварійно-рятувальних машин легкого типу укладено договір на 486 млн 220 тисячі грн. Також додатково буде закуплено 10 спеціальних аварійно-рятувальних машин середнього типу на майже 59 млн грн. Також виділено 5 млн 200 тисяч грн на автомобілі для служби безпеки дорожнього руху та 12,8 млн грн на пілотний проєкт по закупівлі спеціальної аварійно-рятувальної машини середнього типу.

Вже зараз ми відзначаємо позитивну динаміку у швидкості реагування рятівників. За рік час прибуття на місце ДТП скоротився з 35 хвилин до 12. І вдалося врятувати 328 життів.

Також запущений інтерактивний портал реалізації всіх заходів з підвищення безпеки на дорогах в межах Державної програми. Це відкриті дані й вони доступні для всіх. А з кінця цього року на карті з’явиться також і статистика та KPI ефективності кожного ыз заходів.

Чинна Державна програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху буде діяти до кінця 2020 року. Наразі разом із Міністерством інфраструктури розробляємо нову програму на 2021−2023 роки, граничні обсяги асигнувань на кожний рік понад 3 млрд грн.

Отже, створюємо безпечні умови разом — держава розвиваючи відповідну інфраструктуру, а автовласники відповідально поводячись на дорозі.

 



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux